Co crowdfunding není ❌

Crowdfunding (dále jen “CF”) není reklama na křesťanskou sbírku. Nepomůže Vám samotný um propagace, se kterou možná máte zkušenosti. Naopak, reklamní praxe Vám může být zpočátku dokonce překážkou.

Crowdfunding opravdu není sbírka

CF také není sbírkou na charitativní činnost nebo fundraising s cílem získat zdroje investice i když k oběma těmto cílům se používá. Je mnohem více, než to.

Zítra kampaň nespustíte

Úspěšný CF nevzniká přes noc. Máte-li představu, že to dneska sepíšete a zítra pustíte do světa, raději to rovnou zabalte. Nelze předpokládat, že uspějete, když do toho nedáte všechno, co ve Vás a vašem týmu je po určitou dobu, kterou je pro to nutné investovat.

Není to jen o Vás

CF většinou není o jednom člověku, ale o práci týmu lidí. Je to o tom, že ve více lidech se lépe tvoří a zároveň práce v týmu je sranda. Také asi neumíte vše, co je k vytvoření lákavého CF záměru potřeba. Málokdy se sejde grafik, videomaker a dobrý textař v jedné osobě.

Pravděpodobně nerozumíte, co CF je

CF není, to co si myslíte, že je. Je to jako o něčem diskutovat nebo to zažít. Prostě diametrální rozdíl. Dokud CF nepoznáte na vlastní kůži, neporozumíte mu. Ale to je v pohodě. I tak ho můžete uskutečnit a přijít na to cestou.

Bůh pomáhá, ale neudělá to za Vás

V této chvíli má také smysl zmínit, že ačkoli víra v Krista lidi spojuje, nedá se na tom stavět úspěch CF i přesto, že činnost vaší organizace může mít tento vyšší smysl. Pro úspěch má samotná křesťanská víra pouze částečnou váhu.

F-nadace-cerne_RGB

© 2020 F-NADACE ve spolupráci s David Dobrovolný,
všechna práva vyhrazena